Isnin, 7 Oktober 2019

BIG WHY Saya buat bisnes Shaklee




Hai..Assalamualaikum semua..

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke HanimYusoffBlogspot.com.
Untuk entri Anim kali ni, Anim nak berkongsi dengan anda tentang BIG WHY Anim dalam bisnes yang Anim jalankan sekarang.

Sebelum tu, Anim nak tanya anda, apakah yang anda faham dengan istilah 'Big why'?
Kenapa ianya selalu ditanya atau dipersoalkan apabila anda memulakan sesuatu pekerjaan atau bisnes?Adakah ianya penting?

Mengikut kefahaman Anim dari pengalaman dan pembacaan Anim, Big Why adalah niat utama kita kenapa nak buat bisnes. Ada orang buat bisnes sebab nak balas jasa mak dan ayah. Ada orang buat bisnes sebab nak bagi lebih keseronokkan dan nak beri keselesaan kepada anak dan isteri. Ada jugak orang 'Big Why' nya adalah nak bantu suami sebab tak sanggup nak tengok suami kerja sorang-sorang untuk keluarga.  Dan macam-macam lagilah reason setiap orang bila ditanya apa 'Big Why' mereka.

Kenapa BIG WHY ni penting?
Big Why ni umpama niat.  Niat kita yang sebenar untuk buat bisnes.  Dan niat iu mestilah JELAS dan POWER. Power ni bermaksud, walau apa pun yang berlaku, anda sanggup hadapinya. Contohnya, jika ada orang kutuk atau kecam anda, anda takkan rasa apa-apa.  Jika ada orang perli, anda akan buat tak reti jer..anda akan rasa biasa jer. Jika ada orang patahkan semangat anda, anda masih gagah dan kuat untuk teruskan bisnes anda sehingga tercapai 'Big Why' anda. Itulah yang sebenarnya dimaksudkan dengan 'Big Why'.

Dan apa big why anda semua dalam sesuatu yang anda lakukan? Tepuk dada,tanyalah hati yer..😁

Untuk Anim pula, BIG WHY Anim adalah Suami dan anak-anak.. Anim nak bantu suami Anim dan nak besarkan anak-anak Anim dalam keadaan yang selesa. Anim nak berikan anak-anak Anim dengan pendidikan yang sempurna buat anak-anak Anim..Anim tak nak anak-anak hidup susah seperti Anim. Dan Anim nak bantu suami Anim kerana dia seorang jer yang bekerja..Gajinya pun kalau ikutkan memang tak cukup nak lengkapkan kehidupan kami. Tapi Anim kagum dengan dia..Dia tak pernah mengeluh..Sebolehnya dia akan lengkapkan kehidupan Anim dan anak-anak dengan usahanya..Yes..itu memang tanggungjawabnya sebagai seorang suami dan ayah..Tapi Anim rasa tak salah untuk Anim bantunya. At least dapat ringankan bebannya.



Lagi satu, Anim nak improve taraf hidup keluarga Anim. Anim dah tak sanggup nak terima bantuan dari keluarga.. Kalau boleh Anim pula nak bantu keluarga Anim. Anim nak jadi seorang yang mampu untuk berdikari. Itulah niat Anim yan sebenar Anim buat bisnes ni. Dan Anim yakin, dengan bisnes Shaklee ni Anim mampu tunaikan niat Anim ni kerana bisnes ni adalah bisnes yang dipercayai ramai dan diyakini. Dari situ, mudah untuk Anim kembangkan bisnes Anim ni.

Kenapa Anim pilih bisnes ni untuk dijadikan sebagai sumber pendapatan Anim dan untuk penuhi BIG WHY Anim?
Ada beberapa sebab antaranya:-

🍀 Modal Yang Rendah

Ini yang menarik minat Anim untuk berbisnes bersama Shaklee..Untuk menjadi ahli, Anim perlu keluarkan modal sebanyak RM75 sahaja. Biasalah kan..Untuk mulakan bisnes, Anim memang mencari satu bisnes yang tak memerlukan modal yang besar dan banyak sehingga memerlukan untuk membuat pinjaman kerana Anim tak nak terbeban dengan hutang jika bisnes tidak menjadi..Tapi ternyata, shaklee adalah bisnes yang rendah modalnya dan risioko untuk rugi tu adalah rendah.

🍀 Company yang Kukuh

Shaklee adalah sebuah company pengeluar supplement yang telah lama bertapak di Malaysia.Almost 60 tahun Shaklee dah bertapak di Malaysia dan stabil sehingga ke hari ni. Dan produk yang mereka keluarkan adalah sememangnya dipercayai kerana keberkesananya, dijamin selamat, dan berkualiti tinggi.

🍀 Produk Yang Diyakini Selamat, Berkesan dan Semulajadi.

Anim berani untuk berbisnes bersama Shaklee kerana produk yang mereka keluarkan sangat berkualiti tinggi..Dari situ, Anim yakin untuk mempromosikan produk shaklee kepada orang ramai kerana produk mereka sememangnya boleh dipercayai.

🍀 Peluang 3C bersama Shaklee.

 Dalam shaklee, banyak peluang yang ditawarkan. Oleh sebab peluang itulah yang menjadikan Anim memilih bisnes bersama shaklee kerana Anim ingin merebut semua peluang yang ditawarkan kerana ianya sangat lumayan untuk direbut. 🤑🤑🤑🤑 Dalam Shaklee, mereka tawarkan peluang 3C yang sangat terbaik iaitu, Cash Bonus, Car Bonus dan Convention Trip. Dan semuanya sangat best!

🍀 Unlimited Income. Peluang untuk dapatkan pendapatan sehingga 6 angka.

Dalam shaklee, jika anda lakukan bisnes secara fokus sehingga berjaya, anda berpeluang merebut income sehingga 6 angka tau..Bayangkan betapa lumayannya income bersama shaklee dan jenis pendapatan ni telah dipaternkan dimana ainay tidak boleh ditiru oleh mana-mana company. Ianya sangat exclusive!

Itulah antara sebab Anim memilih untuk berbisnes bersama Shaklee untuk penuhi BIG WHY Anim. Dan Anim yakin Anim boleh berjaya bersama Shaklee. in Shaa Allah.


Salam sayang dan Salam kejayaan dari Anim.

Jom korek apa BIG WHY kita hari ni juga!

Jika anda mempunyai sebarang persoalan atau pertayaan berkaitan bisnes shaklee ni, atau ada yang tidak anda fahami, atau ingin jadikan shaklee sebagai partner bisnes anda, anda boleh terus hubungi Anim.  Jangan malu dan jangan segan . Anim akan bantu anda sebaiknya.

Faridah Hanim Binti Mohd Yusoff

011-10973735

Your Trusted Independence Shaklee Distributor

Shaklee Kelantan
Shaklee By Anim

FB: Faridah Hanim



.




1 ulasan:

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..😁 Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...