Sabtu, 12 Oktober 2019

5 Organ Detox dan fungsi setiapnya



Hai..Hai..Hai..😁
Assalamualaikum..Bertemu lagi kita kali ni dengan tajuk yang lain pula tapi sangat penting untuk anda semua tahu. 

Dalam entri Anim kali ni, Anim nak share dengan anda semua tentang 5 ORGAN DETOX yang penting dalam dalam badan kita dan APAKAH FUNGSINYA. 


kalau dalam entri Anim yang sebelum ni, Anim ada ceritakan secara general tentang DETOX SHAKLEE yang dijalankan secara terperinci melibatkan 5 organ detox yang ada dalam badan kita, untuk entri kali ni Anim khususkan perkongsian Anim ni tentang fungsi setiap satu organ detox supaya anda lebih jelas tentang bagaimana program Detox Shaklee ni dijalankan dan mengapa kesanya begitu power.


Sebelum tu, Anim akan terangkan secara ringkas apa itu detox dan kenapa perlu detox.


APA ITU DETOX?


Detox ialah suatu proses pembuangan TOKSIN daripada badan melalui organ-organ detox badan.

APA ITU TOKSIN?



Toksin adalah bahan buangan atau racun bahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan. Mustahil untuk kita elakkan toksin dari badan kerana toksin berada di mana-mana.

Realitinya, toksin ada dimana-mana. Kadangkala kita rasa kita tak merokok, kita makan makanan sihat tapi sebenarnya TOKSIN itu dari pelbagai sumber sama ada air yang disalurkan ke rumah, udara persekitaran yang tercemar, jerebu, asap kilang, asap kenderaan, makanan yang kita makan seperti perasa, pewarna, penahan. Mungkin juga gaya hidup yang tinggi stress, kerja shif yang tak menentu dan pelbagainya lagi.

5 sumber toksin utama

Detox dapat mengeluarkan toksin dari badan dan ia akan menjadikan badan ringan. Selain itu kita juga dapat manfaat kesihatan yang lain hasil dari pembuangan toksin dari badan kita.

KENAPA PERLU DETOX?
Lagi banyak perkara yang korang tick, maksudnya lagi SEGERA anda kena Detox.

Jom baca dan tick!

Diantara tanda tanda kita perlu detox:


+ Berat badan bertambah – metabolisma badan terganggu, hormon terganggu
+ Sembelit
+ Kulit Kusam
+ Sakit kepala / migrain
+ Cepat letih, cepat lemau, stress, rasa lembab
+ Cepat marah, rasa nak mengamok aje. hehehe
+ Keinginan makan banyak, craving sugary foods (sel lapar aje, tak cukup nutrient). Kalau gi kenduri, open house pinggan tu penuh tamak sangat.
+ Susah nak fokus dalam masa lama
+ Penyerapan nutrisi yang kurang – makan vitamin takde kesan pun! orang lain makan suppliment berkesan
+ Senang dijangkati penyakit – flu, demam
+ Susah tidur waktu malam
+ Sering mengalami kembung perut, perut tidak selesa dalam keadaan biasa atau selepas makan.
+ Sering ada lingkaran hitam bawah mata
+ Badan berbau jika tidak menggunakan deadorant atau pewangi
+ Merokok atau sering bersama dengan orang yang merokok
+ Mulut / Nafas Berbau
+ Menghadapi masalah ALERGIK
+ Tidak senaman sekurang kurangnya 3 kali seminggu
+ Pengambilan sayuran kurang dari 1/2 sawan sehari
+ Mengalami Eczma, jerawat atau Psoriasis
+ Minum minumam beralkohol (bagi non muslim)
So, dah tick senarai yang Anim kongsikan tersebut? Berapa banyak yang anda perlu tick? Semakin banyak tick yang anda perlu tick, semakin perlulah anda untuk DETOX!

Dengan DETOX secara TERPERINCI dan MENYELURUH anda akan dapat kesemua manfaat detox seperti yang dinyatakan dalam gambarajah yang Anim kongsikan dibawah. Yang penting, anda mesti DETOX YOUR BODY PROPERLY!


Manfaat dari melakukan detox secara menyeluruh


5 ORGAN DETOX DAN FUNGSINYA

Berikut adalah organ-organ detok dalam nadan kita.


🍀 KULIT

Kulit merupakan organ pertama yang terdedah kepada pencemaran seperti pencemaran yang melibatkan persekitaran dan bahan kimia.

Kulit juga memberikan signal kepada kesihatan tubuh badan. 

Fungsi: Perlindungan dan detoksifikasi
Selain menjadi perlindungan kepada organ di dalam badan, kulit juga merupakan organ terbesar yang membuat proses detoks dengan mengeluarkan peluh dan toksin. 

🍀 HATI

Hati adalah organ utama yang membuat proses detoksifikasi pada badan. Organ yang bersize seperti bola sepak ini akan melakukan proses bagi generasi sel yang baru.

Fungsi: Menapis darah, detoks nahan kimia dan penghasilan cecair hempedu.
Selain daripada menapis darah yang datang daripada proses penghadaman, hati juga terbeban dengan fungsi berat bagi menapis bahan kimia yang nemasuki badan anda setiap hari.

Kalaulah hati boleh bercakap, pasti ia akan merungut letih dan dia tidak larat lagi kerana perlu bekerja keras untuk tapis segala toksin yang memasuki badan kerana ia adalah organ detox yang paling utama dalam badan. lebih kurang 80% proses detox dilakukan oleh hati. Oleh itu, hargailah hati kita.

🍀 PEPARU

Setiap hari organ ini terdedah kepada pencemaran yang bahaya dan mikrob yang memasuki peparu ketika bernafas.

Fungsi: Proses Pernafasan
Oksigen akan memasuki peparu dan akan mengeluarkan karbon dioksida dan gas serta bahan kimia yang tidak perlu.

🍀 SISTEM PENGHADAMAN (Usus)

Pelbagai jenis makanan dan minuman memasuki tubuh badan kita setiap hari. Ini termasuklah pengawet, pewarna, lemak-trans, gula, perasa dan pelbagai lagi. 

Fungsi: Penghadaman dan Penyerapan
Makanan akan dihadam apabila dimasuki ke dalam badan dan kemudian diserap ke dalam salur darah dan dilepaskan melalui proses detoks.

🍀 BUAH PINGGANG

Organ penting untuk kesihatan tubuh badan. Kerosakan buah pinggang boleh membawa kepada penyakit yang serius atau kematian. Setiap buah pinggang mempunyai struktur dan fungsi yang sangat kompleks.

Fungsi:  Menyingkirkan sisa bahaya yang bertoksin dan mengekalkan keseimbangan air, cecair, mineral dan bahan kimia iaitu elektrolit seperti natrium, kalium dan sebagainya. 


Inilah 5 organ detox yang paling penting dalam tubuh badan kita. Tetapi, anda perlu ingat, apabila kita tidak lakukan detox secara menyeluruh akibatnya, fungsi organ detox akan menurun dan kesanya, TOKSIN berlebihan akan mula berkumpul dalam badan dan boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan seperti kulit alergik, kulit kusam, sembelit, letih, sakit kepala, pertambahan lemak dan berat badan dan boleh membawa kepada terjadinya penyakit kronik. Itu sangat bahaya!


Gambaran keadaan organ detox kita sebelum proses detox dijalankan.

Selepas detox organ kita sihat

Gambaran keadaan organ detox kita selepas detox. Organ kita lebih sihat!
Cara terbaik mengatasi masalah ini adalah dengan MENINGKATKAN FUNGSI SEMUA ORGAN DETOX kita, dengan mengamalkan gaya hidup yang lebih sihat dan mengambil makanan yang mengandungi NUTRISI penting untuk menyokong fungsi semua organ detox kita.

Ini adalah antara makanan yang telah terbukti secara kajian saintifik mengandungi nutrient yang mampu meningkatkan fungsi organ detox.

SET DETOX SHAKLEE

Set Detox Shaklee dihasilkan dari tumbuhan semulajadi yang mengandungi nutrient terbaik untuk meningkatkan fungsi organ detox. Ia terdiri daripada:-
Nutrisi penting untuk badan lakukan detox


Nutrisi penting untuk badan lakukan detox

Nutrisi penting untuk badan lakukan detox
Nutrisi penting untuk badan lakukan detox

Nutrisi penting untuk badan lakukan detox
Nutrisi penting untuk badan lakukan detox

Nutrisi penting untuk badan lakukan detox
Nutrisi penting untuk badan lakukan detox

Dengan mengamalkan nutrient yang penting untuk kesemua organ detox kita, ia akan memberikan solusi menyeluruh untuk kesihatan kita.


SET DETOX DALAM #JomDetoxJutawan

Dalam program #JomDetoxJutawan terdapat 3 set Detox yang disediakan secara exclusive untuk anda. Anda boleh membuat pilihan mengikut kesesuaian anda dan dengan pembelian antara 3 set detox #teamJutawan ni anda layak untuk:-

❤Mendapat keahlian shaklee secara percuma dibawah #TeamJuawan
❤ Dapat menikmati cash bonus
❤ Dapat membeli produk shaklee yang lain dengan harga lebih murah iaitu harga ahli
❤ Berpeluang menyertai program #JomDetoxJutawan
(Online coaching selama 17 hari dengan dipantau oleh coach yang berpengalaman)
❤ Berpeluang untuk memiliki berat badan ideal, lebih sihat, kurus dan awet muda secara semulajadi. Menarik kan..

1) SET GOLD
Set paling basic dan mampu milik.

Set Gold Jom Detox Shaklee



2) SET PLATINUM
Set lengkap dan lebih power kerana adanya 'hero' segala produk iaitu VIVIX.

Set Platinum Jom Detox Shaklee



3) SET DIAMOND
Set lengkap dan paling exclusive dan tahan lebih lama. Anda boleh gunakan set ni untuk repeat program #JomDetox banyak kali dan kesanya, of course lebih power. Memang tak rugi ambil set ni.



Perbezaan manfaat yang bakal anda dapat jika memilih antara SET GOLD dan SET PLATINUM. Of course SET PLATINUM adalah yang terbaik dan Anim amat sarankan anda pilih SET PLATINUM.


Amacam? Anda dah faham dengan fungsi kesemua organ detox yang penting dalam tubuh badan kita? Jagalah dan hargailah mereka dengan membekalkan keperluan nutrisi yang secukupnya supaya mereka sentiasa dalam keadaan yang terbaik. Kerana tanpa mereka, kita takkan dapat menikmati hidup yang lebih bermakna dan sihat..Sakit mereka bermakna sakitlah kita.. 

Jom detox badan kita bagi memastikan kesemua organ detox kita tetap berada dalam keadaan yang terjaga dan terpelihara kerana dengan detox kita mampu menyingkirkan segala kotoran dan toksin daripada terus bersarang.

Jika anda mempunyai sebarang pertayaan atau persoalan berkaitan entri Anim ni atau ingin merisik tentang program #JomDetoxJutawan, jangan segan silu untuk hubungi Anim..In Shaa Allah, Anim akan sentiasa ada untuk membantu.

Faridah Hanim

011-10973735

Your Trusted Shaklee Independence Distributor
1284824

Shaklee Kelantan

Jom Detox Jutawan

Detox Dengan cara Shaklee

Proven Success Program













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..😁 Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...