Ahad, 29 September 2019

Mudahnya buat bisnes di hujung jari



Hai..Assalamualaikum semua..
Terima Kasih kerana sudi luangkan masa untuk membaca entri Anim kali ni. 

Dalam entri Anim kali ni, Anim nak kongsikan tentang kelebihan bisnes shaklee yang pastinya ianya boleh dijalankan hanya dihujung jari. Seperti yang anda sedia maklum, bisnes shaklee kebanyakkannya dijalankan melalui online dan kenapa medium ni dipilih sedangkan banyak lagi medium lain yang boleh digunakan.



Sebelum Anim pergi lebih jauh dalam perkongsian Anim kali ni, jom Anim kongsikan kelebihan berbisnes melalui online iaitu dihujung jari.

Kalau anda dapat perhatikan, trend zaman sekarang rata-rata peniaga yang ingin memulakan bisnes memilih perniagaan dalam talian kerana kebanyakkan pengguna zaman sekarang lebih suka membeli barangan secara dalam talian. Ini kerana bagi mereka ianya lebih mudah dan cepat kerana semuanya hanya dihujung jari.

Dan semakin lama, bilangan pembeli online ni semakin mencanak naik seiring dengan meningkatnya jumlah pengguna telefon pintar dan internet. Kalau kita dapat lihat, zaman kini, pelajar sekolah rendah sekalipun sudah mempunyai telefon pintar. Dengan pertambahan jumlah inilah yang menjadikan bisnes secara talian kini menjadi pilihan kebanyakkan peniaga masa kini.

Apa sebenarnya yang menjadikan bisnes diatas talian ni sebagai pilihan peniaga masa kini?

1) Mudah untuk dimulakan.

Kalau kita dapat perhatikan, pelbagai platform yang ada pada zaman kini seperti Facebook, Instagram, Website, blog dan marketplace dan ramai pengguna yang menggunakan platform tersebut. Dari situ, sebagai peniaga, mesti mengambil peluang ini dan menjalankan bisnes menggunakan semua platform ni dan ianya mudah untuk dimulakan. Anda hanya perlu untuk tentukan bisnes dan produk yang anda ingin pasarkan dan boleh terus jalankan bisnes. Mudah kan? Yes..Semuanya dihujung jari anda.



Dan dengan bisnes shaklee yang mana produk ni sememangnya well known, anda boleh jadikan ianya sebagai your part time or full time bisnes kerana dengan platform yang pelbagai tu membantu anda untuk menjalankan bisnes ini secara mudah. Shaklee adalah satu bisnes yang mudah untuk dijalankan secara atas talian kerana shaklee adalah sebuah company yang menjalankan bisnes memasarkan produk supplement dan ianya produk yang tak mudah rosak. So, sesuai sangat dijalankan secara atas talian.

Tambahan lagi , produk shaklee adalah produk yang dijamin selamat, berkesan dan dipercayai ramai. Mudah untuk anda jalankan bisnes dengan produk yang dipercayai dan diyakini ramai.

Selain itu, anda hanya perlu guna USB concept iaitu USE, SHARE & BUILD dimana anda hanya perlu jadi pengguna terlebih dahulu. Bila dah dapat kesan dan manfaat anda hanya perlu berkongsi kebaikkanya sepenuh hati dan akhirnya in Syaa Allah anda mampu kembangkan bisnes shaklee anda dengan ramai orang hasil perkongsian itu. Ini kerana, kebanyakkan pembeli produk shaklee bermula dari melihat perkongsian di media sosial yang akhirnya membawa/mendorong mereka menjadi pengguna yang setia. Mudah kan? Ianya semua dihujung jari anda.
Bisnes Shaklee adalah bisnes yang mudah. Hampir 90% cara saya menjalankan bisnes dengan berkongsi pengalaman sendiri dan menceritakan pengalaman orang lain secara online di blog dan media sosial. Oleh kerana produk Shaklee berkesan dan dijamin selamat, pengguna sendiri yang tertarik dan jatuh hati menggunakan Shaklee.

Disebabkan produk Shaklee mempunyai kelebihan sendiri yang mana tidak ada produk syarikat lain mampu tandingi, anda sepatutnya mengambil peluang ini untuk mempromosi Shaklee. Berdasarkan Landmark Study, mereka membuktikan

2) Modal permulaan yang sangat rendah.
Percaya tak kalau Anim katakan, untuk mulakan bisnes online anda tidak perlu mengeluarkan modal yang besar berbanding memulakan bisnes secara offline kerana memadai bagi anda untuk memiliki sekurang-kurangnya sebuah atau dua telefon pintar yang mempunyai talian internet. Kalau dibandingkan jika anda ingin menjalankan bisnes secara offline, anda perlu mengeluarkan modal yang besar untuk bayar sewa kedai, bayar pekerja, bayar bil2 elektrik dan sebagainya. Mudahkan buat bisnes dihujung jari kan.

Sesuai dengan itu, jika anda ingin jalankan bisnes yang lebih jimat selari dengan konsep tidak memerlukan modal yang besar ni, shaklee juga adalah salah satu bisnes yang tidak memerlukan modal yang besar untuk dijalankan kerana modal untuk menjadi ahli dan memulakan bisnes adalah hanya RM75 sahaja. Murah giler kan? Anda akan disertakan dengan 'starter kit' bisnes yang dalamnya terdapat semua panduan tentang produk dan cara untuk mulakan bisnes bersama shaklee.

Dan yang paling menarik, semua info berkaitan bisnes, produk, event atau segala berkaitan shaklee anda boleh dapatkan semuanya dalam talian iaitu melalui shaklee2u.com. Anda juga boleh terus membuat pesanan dan belian produk melalui website ni dan ianya amat mudah dan menjimatkan masa anda. Mudah sangat bila berbisnes dihujung jari ni.

3) Boleh dilakukan secara sambilan atau sepenuh masa
Dengan bisnes online, anda boleh memilih samada untuk jalankanya secara sambilan atau sepenuh masa kerana ianya terletak dihujung jari anda. Mudah kan? Dah dapat jimatkan masa anda.

Yes. Sama seperti bisnes lain, bisnes shaklee juga adalah bisnes yang sangat mudah. Anda boleh memilih samada untuk jalankanya secara part time atau full time kerana jika anda mulakan bisnes bersama shaklee, ia sebenarnya ibarat anda menjalankan bisnes sendiri sebenarnya. So, anda boleh membuat pilihan keatasnya.

Tapi dengan bonus yang sangat lumayan yang ditawarkan oleh shaklee terhadap semua SIDnya ramai yang membuat keputusan untuk jalankanya secara full time dan sanggup tinggalkan kerjaya sedia ada.

Untuk pengetahuan anda, bonus yang ditawarkan dalam shaklee adalah sangat lumayan dan tidak terdapat pada mana-mana bisnes. Siatemnya yang adil juga menjadikan shaklee adalah bisnes yang sentiasa menjadi pilihan masa kini. Jika nak merasa bonus yang sangat lumayan yang ditawarkan, anda perlu mencubanya.😁 In Syaa Allah, anda pasti takkan menyesal.

4) Bisnes secara atas talian ni mempunyai pasaran yang lebih luas dan terbuka.
Ramai pengguna/pembeli boleh melihat dan mengeratahui tentang bisnes yang anda jalankan melalui marketing yang anda jalankan. So, lebih mudah untuk anda promosikan barangan dan produk anda secara global.

Dengan kelebihan inilah yang menjadikan bisnes shaklee mostly dijalankan secara atas talian kerana ingin menembusi pasaran yang lebih luas dan lebih ramai pengguna/pembeli dapat memiliki atau mendapatkan produk shaklee. Ini menjadikan bisnes ni semakin trending dan mendapat perhatian lebih ramai untuk jalankan bisnes bersama shaklee.

Kelebihan bisnes shaklee ni adalah ianya adalah bisnes yang dikenali ramai. So, mudah bagi anda untuk pasarkan produk jualan anda ni secara lebih meluas melaui atas talian. Dari situ mudah untuk anda kembangkan bisnes anda menjadi lebih maju dan dikenali.

5) Mampu memenuhi permintaan semasa
Selari dengan jumlah rakyat Malaysia yang lebih suka mmembeli barangan secara online sekarang, ini dapat memberi peluang kepada anda sebagai peniaga atas talian untuk mengembangkan lagi bisnes dan secara tak langsung meningkatkan jumlah keuntungan yang diperolehi.

Dengan shaklee, In Syaa Allah anda mampu untuk memenuhi permintaan semasa kerana produk yang ditawarkan adalah produk yang mendapat permintaan tinggi dari pengguna kerana kualitinya yang tip top dan dijamin berkesan.
Kenpa shaklee??
Shaklee adalah syarikat yang sangat kukuh dan sudah bertapak lebih dari 100 tahun di dunia.

🍀Shaklee miliki Landmark study
🍀Shaklee miliki pusat R&D sendiri
🍀Shaklee miliki barisan saintis yang sentiasa melakukan research dan kajian dari semasa ke semasa
🍀Shaklee mengadakan ujian klinikal yang TIDAK DIUJI ke atas binatang seperti kebanyakan syarikat lain.



6) Lebih menguntungkan dari aspek masa.
Ini kerana, anda boleh mengatur waktu kerja mengikut kesesuaian diri, waktu yang sesuai untuk promosikan barangan perniagaan anda dan segala aspek berkaitan masa yang sesuai untuk menjalankan bisnes. secara ringkasnya, anda boleh tentukan masa bisnes anda sendiri tanpa melibatkan orang dan hal lain.

Dalam bisnes shaklee juga, anda dapat jimatkan masa dari segi memperkenalkan produk shaklee kerana mostly pembeli/pengguna masa kini sudah mengenali produk ini. Dari situ mudah untuk anda mempromosikan bisnes dan jualan anda tanpa perlu mengambil masa yang lama. Anda cuma perlu lebihkan masa untuk 'personal branding' dimana untuk memperkenalkan diri anda sebagai penjual produk shaklee. Itu sahaja..Mudah kan.😁

7) Potensi pendapatan tanpa batasan.

Bila anda memilih bisnes diatas talian, keuntungan dan pendapatan yang anda perolehi anda sendiri yang tentukan kerana tiada had masa untuk menjalnkan bisnes anda samada siang atau malam. Bisnes atas talian ni tiada had masa untuk dijalankan. Anda boleh untuk jalankan bisnes anda 24 jam sehari tanpa halangan. Its depend on you! Mudah kan?

Dengan shaklee juga, anda mampu menjana pendapatan tanpa batasan. Ramai yang tidak tahu,bonus Shaklee telah dipatenkan dan sehingga infinity. Pendapatan sebulan bersama Shaklee boleh mencapai hingga 6 angka sebulan. Ini dibuktikan tau dengan kejayaan-kejayaan master dalam Shaklee. Dalam team Anim iaitu #teamJutawan juga ada buktinya. Namun pendapatan bulanan Shaklee ini bergantung kepada pencapaian setiap bulan.


Seperti bisnes lain, banyak jualan pada bulan tersebut, lebih banyak la keuntungan yang boleh diperolehi. Siapa yang berusaha lebih gigih, lebih la bonus mereka.

Walaupun Shaklee didaftarkan sebagai syarikat MLM di Malaysia, namun pendapatan pengedar Shaklee tidak seperti pendapatan ahli MLM syarikat lain. Tidak ada istilah ‘menguntungkan orang atas di dalam bisnes Shaklee’. Itulah kelebihan bisnes shaklee. 

Mudah kan buat bisnes dihujung jari dan bersama shaklee. Yang penting, anda jangan malu, belajar sedaya mungkin untuk menimba ilmu baru dan jangan takut untuk mencuba sesuatu yang baru kerana hanya diri kita yang mampu memajukan bisnes kita walauapa platform sekalipun yang kita gunakan. 

Terima kasih kerana luangkan sudi luangkan masa untuk membaca entri Anim ni. Jangan lupa untuk share post ini supaya dapat memberi manfaat untuk orang lain juga yang memerlukan. 

"Jom Mulakan Bisnes dihujung jari anda bersama Shaklee."

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang bisnes ini atau shaklee, anda boleh terus hubungi Anim. 

Faridah Hanim Binti Mohd Yusoff

011-10973735

#PakarShakleeAnda
#ShakleeByAnim
#ShakleeKelantan
#PengedarShakleeKelantan
#StartYourOwnBusinesa
#MulakanBisnesDihujungJariAndaBersamaShaklee









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..😁 Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...