Ahad, 22 September 2019

Kenapa Anda Perlu DETOX jika nak kurus


Bila sebut kurus semua orang nak kan.
Ye la..bila kurus ni, pakai baju apa pun nampak cantik..Bila bergerak pun nampak smooth jer compare  bila berisi ni..Betul tak?

Pastu terus berazam, tahun 2019 aku nak turunkan berat badan tapi sampai bulan September pun tak boleh nak start lagi๐Ÿ˜‚
Nak mula jaga makan
Nak kurus
Tak nak dah makan banyak

Tapiiiii..

Bila part nak mulakan proses untuk kurus tu, aduhai..bencintanya sebab kena jaga makan..kena exercise..๐Ÿ˜‚ Tu belum lagi sampai part orang bermurah hati nak belanja makan la, ada buat makan-makan kat rumah atau tempat kerja, kena kecam sebab nak start kurus la..Pelbagai dugaan dan cabaran lah yang datang bila nak kurus ni..Lastly, tak jadi nak kurus dan 'selesa' membiarkan diri seperti sedia kala.๐Ÿ˜…


Jangan begitu adik kakak..Jangan jadikan setiap cabaran dan kecaman orang mematahkan semangat anda untuk kurus. Tetapi sebaliknya..Jadikanya sebagai batu loncatan untuk anda mulakan misi anda untuk jadi lebih sihat dan ramping..๐Ÿ˜ Badan kita tanggungjawab kita. 

Jom Anim nak kongsikan dengan anda cara yang selamat, berkesan dan effective untuk turunkan berat badan dan pada masa yang sama anda tidak akan rasa rasa stress dan tertekan sepanjang proses menurunkan berat badan anda nanti. 

Caranya adalah dengan DETOX.

Tapi, anda perlu tahu, kat luar sana ada pelbagai jenis detox yang ada. Tapi untuk memastikan anda menjalani proses detox yang selamat dan berkesan, jawapanya hanya pada #JomDetoxJutawan. Program detox yang lain Anim tak pasti peratusan keberkesanan dan selamat atau tidak. 

Apa itu program #JomDetoxJutawan?


Tapi kenapa perlu DETOX jika nak turunkan berat badan?  Bukan dengan cara jaga makan sahaja pun dah cukup ke untuk turunkan berat badan?

Yes True..Itu Anim tak nafikan..Bila kita jaga makan dan kalori intake setiap hari,  kita pasti akan berjaya turunkan berat badan kita. Tapi kesan bila kita gabungkan Detox+ jaga cara pemakanan kita, kesannya akan lagi bombastik dan badan akan dapat kesanya secara menyeluruh. Why?

Kerana detox adalah satu proses pembuangan toksin daripada badan melalui organ-organ detox badan secara MENYELURUH! . Kalau anda nak tahu, organ detox kita bukan semata2 usus sahaja tau. tapi ada lebih dari tu organ detox yang ada dalam badan kita ni antaranya HATI, PARU-PARU, BUAH PINGGANG, KULIT dan juga LIMPA. Thats why, dalam #JomDetox Jutawan hilang berat badan antara 3-5Kg dalam satu sesi detox adalah perkara yang normal dan tidak mustahil.Ini kerana semua organ detox bekerjasama dan kesanya semestinya aummm...๐Ÿ˜



Dengan Detox juga akan membantu menurunkan berat badan kita dengan lebih maksimum kerana bila toksin berjaya dikeluarkan dari badan secara tak langsung sistem badan kita berfungsi dengan lebih baik dan normal.

Detox juga dapat meningkatkan tenaga dan kualiti kehidupan kerana bila toksin berjaya disingkirkan dari badan kita automatik badan kita akan kembali sihat dan cergas. Kita akan lebih bertenaga untuk melakukan aktiviti seharian. Tiada lagi istilah lemau dan lesu dalam kehidupan seharian kita. Masalah peningkatan berat badan juga dapat diatasi kerana badan kita berada dalam tahap yang terbaik dan terkawal. In shaa Allah tiada lagi akan terjadinya craving makanan yang akan memudaratkan seperti makanan lebih gula @garam kerana ketika proses detox kita telah dilatih untuk control apa yang kita makan dan sebagainya.

Bila kita diet atau istilah lainya jaga makan, badan kita mungkin akan ada penurunan tapi mudah untuk rebound balik kerana toksin tidak dikeluarkan sepenuhnya dari dalam badan. Tapi dengan detox, in shaa Allah berat badan akan akan maintain disusuli dengan penjagaan makanan yang kita amik. Rugilah kan jika dah usaha untuk detox dan dah berjaya flush out semua kotoran dalam badan tapi tak tak jaga sebaiknya lepas tu. Seperti yang Anim ada cakap, badan kita, kita yang tentukan. Kalau baik kita jaganya, baiklah jadinya.

Perbezaan antara diet dan cleansing(detox)


Sebenarnya badan kita ni ibarat sebuah mesin yang perlu diservis sekali sekala supaya prestasinya kekal unggul dan berfungsi dengan lebih baik. Itulah fungsi DETOX yang sebenarnya. Bila kita detox, sebenarnya kita telah membersihkan badan kita dari semua toksin yang telah lama bersarang dalam badan. Asbab oleh toksin ni lah menjadikan kita letih dan lemau, mudah diserang penyakit kronik seperti darah tinggi, kencing manis, jantung, dan banyak lagi. Mudah stress dan senang naik berat badan juga salah satu sebab banyaknya toksin dalam badan kita.

Oleh sebab tu, sebelum kurus atau turunkan berat badan kita, 1st step yang perlu kita buat adalah BERSIHKAN KESELURUHAN badan kita terlebih dahulu. Dan hasilnya bukan sahaja dapat turunkan berat badan, muka pun akan makin cantik dan glowing, masalah jerawat dapat diatasi (toksin dah hilang), dan akan nampak lebih muda. ( Awet muda gitttu).

Kiranya detox ni semua dalam satulah (All in one)..Bila detox, kurus anda dapat, kulit cantik pun anda dapat, makin sihat dan cergas pun anda dapat
dan silap2 duit pun anda akan dapat..Jeng..jeng..jeng..(Yang ni Anim cerita next entri yer๐Ÿ˜‰)

TETAPI, seperti Anim beritahu pada awal entri, untuk detox anda perlu pastikan ianya detox  yang dilakukan secara menyeluruh merangkumi semua organ detox untuk dapatkan kesan yang terbaik. Dengan detox shaklee yang dijalankan oleh #TeamJutawan, ianya adalah program detox secara MENYELURUH untuk memastikan detoksifikasi dilakukan secara berkesan dan kesihatan optimum dapat dicapai.

Bezanya Detox shaklee dengan yang lain ialah kami bekerjasama untuk memastikan detox secara holistik keats sistem detox badan. Mealplan yang kami sediakan juga adalah dari Nutritionist dan di endorse oleh doktor. Bukan suka suki yer meal plan yang ada dalam program ni..

Bawah ni Anim sertakan antara peserta yang berjaya bersama #JomDetoxJutawan
Ini realiti yer..Bukan rekaan..๐Ÿ˜


Ini Kak Tim.  Sebelum detox beliau ada masalah hormon, high blood dan obese.
Alhamdulillah leoas join #JomDetoxJutawan berat turun 18kg (dalam beberapa sesi detox)
dan amazingly dia dah tak bergantung pada ubat dah. In shaa Allah dengan program #JomDetox ni umur berapa pun takde masalah nak turunkan berat badan.๐Ÿ˜



Rekod terbaru dalam #JomDetoxJutawan. Beliau berjaya hilangkan almost 10kg
hanya dalam satu sesi detox sahaja! Amazingkan program ni. Banyak dah bantu pesertanya. Alhamdulillah.



Yang ni Kak  Zura. Seorang guru dan ibu yang menyusu. Tapi berjaya juga untuk turunkan berat badan. Macam tak percaya dia mampu untuk kurus katanya. In Shaa Allah, dengan #JomDetoxJutawan anda mampu untuk turunkan berat badan.



Yang ni pun terbaik result yang dia dapat. Tengok tu, hilang baby bumpnya..๐Ÿ˜



Ni Kak Anah..Salah seorang peserta #JomDetox 
dan sangat komited nak turunkan berat badanya 
sebab dari kecil dia dah obese. 
Tak pernah kurus dari kecik katanya..Selalu kena kena ejek dan kecam. 
Biasalah..mulut orang ni macam-macam. Tapi dengan #JomDetox hidupnya berubah..Dia mampu untuk kurus dan merasa kurus. Kini berjaya pakai baju size XS tau..
Terbaik kan kak Anah ni..๐Ÿ˜

Peserta #JomDetox siap kongsi tips tu..Memang bestlah bila join program ni..Anda pasti takkan pernah stress dan yang pastinya happy jer sepanjang program berjalan.



Doktor pun join program #JomDetox ni tau. Mana taknya, program ni terbukti selamat, diperakui dan diluluskan oleh doktor dan juga berkesan. 



Yang ni Along. Pernah diejek terlebih muatan  dan ada orang tanya mengandung ke padahal dia belum lagi berkahwin. Sentap kan..Tapi bila kena ejek tu lah yang jadikanya lebih bersemangat untuk kurus..Dan sekarang, dia sangat cantik hasil dari #JomDetox๐Ÿ˜


Ni orang ang sama yer..Tak percaya kan? Yes..itulah yang sebenarnya.
Lain kan muka Puan Elly ni lepas Detox. 
Makin cantik dan kulitnya sangat cantik. Itulah penanganya bila join #JomDetoxJutawan๐Ÿ˜



Tengok tu..Dari makcik bertukar jadi kak cik.๐Ÿ˜ Lain sangat muka lepas #JomDetox. 
Sebab tu lah peserta-peserta #JomDetox semua excited join detox. 


Program #JomDetox ni bukan sekadar fokus untuk turunkan berat badan peserta yang join.
Tapi ianya merangkumi segala aspek. Sebab tu adanya peserta yang berjaya turunkan bacaan kencing manis mereka, bacaan darah tinggi dan segala penyakit yang lain.
Thats why, program ni terbuka buat semua.๐Ÿ˜


Itulah serba sedikit perkongsian Anim tentang kebaikkan DETOX jika nak kurus. Untuk pastikan kita kurus dengan sihat, cergas dan dapat maintain berat badan yang diperolehi,  pembersihan keseluruhan perlu dilakukan. Bukan hanya fokus pada satu bahagian sahaja.


Dan jika anda nak merasai pengalaman detox bersama #TeamJutawan yang telah terbukti berkesan dan dijamin selamat dan terbaik,  anda boleh terus contact Anim di no๐Ÿ‘‡

011-10973735
Boleh whatsupp atau call untuk Anim bantu anda.



Berita baik buat anda, Jom Detox 16.0 sedang dibuka pendaftaranya sekarang. Program akan bermula pada 1 Oktober 2019. So, cepat-cepat register dan alamilah perubahanya. Anda pasti tidak akan pernah menyesal menyertainya.

Ingatlah, Badan kita adalah tanggungjawab kita..Jagalah ia sebaiknya.
Jom merdekakan badan kita. Jadikan badan kita lebih sihat dan cergas serta bebas dari sebarang penyakit๐Ÿ’ช


Love, 
Faridah Hanim Binti Mohd Yusoff

FB: Faridah Hanim

#TeamJutawan
#PernahSertaiJomDetoxDanBerjayaHilangkan5kg
#BerbaloiJoinJomDetox








2 ulasan:

  1. Terus rasa nak join Program Jom Detox Jutawan! Tq. Very nice sharing

    BalasPadam
  2. Fuh, gambar pertama tu memang menyentap sungguh. Heheh.

    BalasPadam

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..๐Ÿ˜ Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...