Jumaat, 22 Mac 2019

Kisah Cik Nurul Shakirah - Wanita Berjaya peroleh pendapatan 4-5 angka dengan Bisnes Mobile Spa TWB

Dulu nak dapatkan RM2K sebulan perit bekerja,
Sekarang dapat income RM5K sebulan dengan mudah

Perkongsian kali ni Anim bawakan kisah Cik Shakirah yang masih muda dan single yang telah berjaya buktikan  bahawa Bisnes Mobile Spa TWB banyak membantu beliau. Jom kita ikuti kisah beliau...

Cik Nurul Shakirah berumur 27 tahun dan mesra dipanggil Kirah. Dia sememangnya telah join shaklee sebelum decide untuk buat bisnes spa TWB. (Bisnes Mobile Spa TWB ni adalah projek spa yang menggunakan 100% shaklee dan diasaskan oleh Master Ainul Shahrazad)

Anak ke-6 dari 8 adik beradik dan sebelum ni bekerja sebagai kerani akaun disebuah kilang. Kirah join TWB ketika masih bekerja dan selepas 6 bulan bersama TWB, dia decide untuk berhenti kerja dan 100% fokus run bisnes mobile spa TWB. Kirah ni kiranya orang paling senior lah dalam TWB sebab beliau merupakan orang yang terawal join TWB iaitu pada tahun 2015.

Bagaimana Kirah bermula dalam bisnes ni dan bagaimana dia berjaya peroleh income sehingga 4-5 angka dalam bisnes ni dan apa sebab utama Kirah pilih untuk buat bisnes ni..Kisah kirah ni menarik tau..Lets reading...

Kirah nak sihatkan mak yang sakit lutut sekarang ni. In shaa Allah bulan 5 ni mak akan operate.Kirah juga nak umrahkan ayah kirah yang dah lama sangat teringin untuk pergi umrah. For now, kekuatan Kirah sememangnya mak,ayah dan adik. Kirah nak tunaikan apa jer yang dorang nak.(Sedih dan terharu pulak dengan niat baik seorang anak dan kakak macam kirah ni..๐Ÿ˜ญ)

Kirah story sikit lah yer...

Saya ada seorang adik lelaki yang OKU. Dia tak boleh jalan sejak dari kecil. Tahun ni umur dia dah 24 tahun.

Sebelum ni Kirah kerja, dan masa tu adik pun kecik lagi mak pun kuat lagi. Tapi as time goes by, adik pun makin besar, badan dia naik mendadak (asbab makan ubat untuk saraf) dan mak.pulak.makin tua tambahan sakit lutut pulak sekarang.

Jadi, Kirah rasa perlu do something yang boleh meringankan beban mak nak uruskan adik dan kerja rumah. Tapi pada masa yang sama boleh gain income jugak.

Masa tu Kirah memang dah start join TWB masa kerja, tapi buat secara part time je lah..(Tak betul2 serius dan fokus) Long story short, Kirah bzat keputusan untuk berhenti kerja dan fokus 100% untuk buat spa & shaklee. Memang tawakkal habis lah masa tu.

Alhamdulillah, apa yang kirah tak dapat buat masa kirah kerja, kirah dapat buat lepas kirah buat keputusan untuk FOKUS spa TWB 100%

Antaranya:-
✔Kirah dapat ringankan kerja mak
✔Ada lebih masa untuk teman adii di rumah
✔Walaupun ada lebih banyak masa, Kirah masih boleh bagi duit belanja dekat mak dan ayah. Itulah yang Kirah paling suka dan bersyukur.

In shaa Allah, bulan 5 ni nak bantu bagi dana untuk mak operation lutut dan bulan 11 nanti nak hantar ayah pi umrah.

Kini, Kirah ada lebih banyak masa untuk mak,ayah dan adik. Kirah cuma spend masa sekutar 2-3 jam jer sehari dan yang paling lama 5 jam untuk run bisnes mobile spa ni. Kirah rasa lapang sangat dengan keadaan sekarang jika nak dibandingkan dengan kerja office sebelum ni. Terpaksa pergi kerja pagi2 dan balik bila malam tapi bila dapat gaji, takda ozn penambahan. sama jer setiap bulan. Tapi bila buat bisnes ni, Kirah bkleh decide berapa gaji yang Kirah nak dan berapa lama yang Kirah nak spend untuk jalankan bisnes ni..Itulah yang paling Kirah suka bila buat bisnea Mobile Spa ni..Kita tak perlu nak spend time seharian untuk dapat pulangan yang lumayan.

Target Kirah, nak umrahkan diri sendiri pulak bukan April tahun hadapan(tahun 2020)

Dari segi income dan masa, dulu kerja kerani nak dapat RM2K sebulan pun jenuh buat OT hari-hari, pergi kerja pagi, balik malam. Tapi sekarang nak dapat RM5K sebulan pun kacang jer. Spend masa 2-3 jam jer sehari dan paling lama 5 jam dan selebihnya masa bersama family.

Tips nak berjaya macam Kirah ialah BUAT JER..JANGAN MEMILIH. Kirah pegang satu jer, 'Rezeki yang sikit tu permulaan untuk rezeki yang banyak' Jika pada awalnya korang dapat rezeki yang sedikit, bersyukurlah dan terimalah dengan hati yang terbuka..In shaa Allah akan datang pasti ada rezeki yang lebih besar buat korang..

Itulah serba sedikit kisah Cik Kirah yang sangat memberi inspirasi buat Anim dan Anim harap korang juga terinspirasi bersama dengan perkongsian wanita hebat dan ikhlas seperti Cik Kirah nk.In shaa Allah..❤

Nak realisasikan impian insan tersayang??? Bertindaklah dari sekarang๐Ÿ˜

Hubungi Anim untuk tahu lebih lagi tentang TWB

Puan Faridah Hanim Binti Mohd Yusoff
Alumni TWB
Pengasas Hanim Beauty Spa
011-10973735

Facebook: Faridah Hanim
FB Page: Hanim Beauty Spa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..๐Ÿ˜ Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...