Sabtu, 31 Mac 2018

Hai..Assalamualaikum...saya hanim one of beautician under TWB project yang cover area kelantan..hanim duduk area kok lanas..

Ok..First time sebenarnya hanim tulis blog ni..so,hanim minta maaf la andai coretan hanim ni membosankan..hehe..

Harini hanim nak share dengan korang apakah saat magika bersam TWB yang hanim dapat..

Sebenarnya pembabitan hanim dalam TWB ni masih baru..Hujung bulan 12 tahun lepas baru hanim decide nak joint..kalau korang nak tahu,TWB ni sebenarnya dah lama...Dah 3 tahun bertapak..Dah ramai beautician yang ada seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak..

Tetapi.....Hanim je yang lambat buat keputusan untuk joint..Menyesal sangat rasa..kalau tak,mesti dah banyak pengalaman hanim sekarang..hehe..Hanim betul-betul aktif share tentang TWB kat kawan-kawan FB  pada awal bulan March selepas habis training..

Alhamdulillah..setelah joint TWB ni,magic pertama yang berlaku kat hanim ialah,hanim lebih berani nak berkongsi dengan orang lain apa yang anim buat..kalau sebelum ni,kt FB pun malu nak share pape tentang diri anim..kalau on FB pun,kalau nak share apa-apa,cepat-cepat tekan 'only me' sebab takut orang lain nampak anim share..teruknya hanim yang sebelum ni..hehe

Magiknya TWB ni juga ialah hanim dapat junpa dengan orang yang kuat yang mempengaruhi hanim untuk joint TWB ni iaitu adik kepada faounder TWB ni sendiri iaitu Athirah Tieramissyou..Dah lama sangat nak jumpa dengan Tiera ni sebab last jumpa dia time belajar sama-sama kat merbok tahun 2009 dulu..So,ble joint TWB ni,dapat jumpa junior yang sangat manis yang sekarang ni boleh dikatakan berjaya dalam bidang ni..sebenarnya dah lama 'berjodoh' dengan Tiera ni..Sebelum ni Hanim duk Kajang,dia duk Bangi..dekat jugak..Tp tak terdetik pun nak pergi Berguru...sekarang,bila family Hanim pindah duk Setia Alam,Tiera pun duduk Setia Alam..Ya Allah..betapa Allah nak tunjuk kat Hanim bahawa anim dah ada orang dan jalan untuk ubah hidup Hanim ni..


Ni gambar masa lepas habis coaching dengan Tiera kat rumah dia..Tq Tiera banyak sedarkan kak Hanim betapa perlunya akak untuk berubah..

Magiknya juga TWB ni sebab dengan TWB ni Hanim boleh setup bisnes hanim sendiri lepas habis je training dengan menggunakan produk yang bermutu,berkualiti,berkesan dan semulajadi.Dengan menggunakan produk yang berkualiti tinggi lah hanim dapat meyakinkan orang untuk mencuba spa yang diusahakan.Secara tak langsung,hanim dapat menambah pendapatan dan membantu suami serta membesarkan anak-anak dengan lebih selesa..Jika sebelum ni,kehidupan hanim lebih 'terhad' InsyaAllah,dengan TWB hanim dapat membantu melapangkan kehidupan family kecil hanim ni..

Ni gambar lepas habis training..Habis je training,alhamdulillah dengan ilmu yang diberi hanim boleh guna untuk bantu orang.

TWB juga memberi peluang untuk hanim berjumpa dengan orang-orang yang sentiasa supportive iaitu group yg boleh dijadikan rujukan bila ada kemushkilan..takde lah hanim terkontang-kanting seorang diri..So,tiada istilah nak down sebab tak tahu nak buat apa..Leader yang sentiasa amik berat tentang anak didiknya..sentiasa buat kelas..Aduhai,bertuahnya rasa berada di dalam group ni..Alhamdulillah..magiknya disitu ialah Allah temukan hanim dengan orang-orang yang baik untuk menjadikan hanim lebih baik...

Dan yang paling magiknya bila bersama TWB ni,hanim dapat mengubah diri hanim ni untuk lebih dekat dengan Allah..kalau sebelum ni solat dhuha secara jujurnya hanim tak penah buat,tapi Alhamdulillah sekarang hanim mampu buat..kalau dulu,hanim selalu rasa down,tapi sekarang hanim dah boleh kawal diri hanim untuk lebih tenang..besyukur sangat..Terima kasih Ya Allah kerana pertemukan hanim dengan TWB ni.

Terima kasih kak Ainul kerana menubuhkan projek yang sangat best ni bagi membantu golongan wanita seperti hanim ni.Terima kasih jugak kepada tiera kerana sudi mengajar kak hanim untuk buktikan kat orang bahawa akak ni mampu untuk berubah menjadi lebih baik..

Hari ni,walaupun masih baru,hanim berbangga kerana mempunyai mobilespa sendiri.secara tak langsung,hanim dapat membantu orang sekeliling untuk lebih menghargai diri dan kecantikan.TWB sangat magik sebab dengan ilmu yang diberi,dapat menjadiakn orang lebih menghargai diri dan sentiasa fikir nak cantik..tak mau dah nampak macam 'wan peah' walaupun duk rumah je..hehe..sekarang ni,suka tengok yang cantik-cantik saje..hehe..

Magiknya juga TWB ni ialah mampu memenuhi impian setiap orang yang teringin sangat nak pergi travel oversea sebab setiap tahun akan ada trip ke oversea..kalau sebelum ni ahli TWB dah pergi Australia dan Maldives,tahun ni insyaAllah TWB akan fly ke Paris pulak..wow..bestnya...teruja kan dengar?hanim pun teruja sebab tu adalah salah satu impian hanim..insyaAllah,hanim akan berusaha bersungguh-sungguh untuk melayakkan diri..

Nak ubah diri?
Nak lebih yakin?
Nak ada pendapatan sendiri walaupun bergelar suri rumah?

Meh la  joint Hanim bersama TWB...kita sama-sama ubah hidup kita...InsyaAllah..

Ingat cantik ingatlah Hanim Beauty House
0183735752


1 ulasan:

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..😁 Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...