Rabu, 25 April 2018

OMEGA GUARD Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi.




Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..haii...๐Ÿ˜๐Ÿ˜
Omega Guard shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia. Banyak kebaikan dan keistimewaan yang terdapat pada omega guard shaklee.  Orang kata 'tak kenal maka tak cinta'!!tapi bila dah kenal akan jatuh cinta berkali-kali dengan Omega Guard shaklee ni. Kenapa anim cakap begitu?? Inilah yang anim nak ceritakan...Apa bagus sangat dengan Omega Guard shaklee ni..

Jom kita bongkar..

APA ITU ASID LEMAK OMEGA-3?

๐ŸŸ Omega-3 merupakan lemak tidak tepu yang diperlukan oleh badan manusia. Kiranya lemak baiklah. Bukan lemak- lemak jahat yang menggemukkan.

๐ŸŸBadan manusia tidak mampu bina sendiri asid lemak omega-3 ni. Tapi kita boleh dapatkan omega-3 ni daripada makanan yang kita makan.

Apa makanan yang mengandungi omega-3?- Antaranya adalah ikan,vkacang walnut, sayuran hijau, algae dan banyak lagi. Tapi adakah cukup asid lemak omega-3 ni jika kita bergantung kepada apa yang kita makan sahaja? (nanti anim jawabkan๐Ÿ˜‰)

Terdapat 3 jenis omega-3 yang utama iaitu:-
๐ŸฌDHA (docosahaexaenoic acid)
๐ŸฌEPA (eicosapentanoic acid)
๐ŸฌALA ( alpha-linolenic acid)

KENAPA OMEGA-3 NI ISTIMEWA?

๐ŸŸ Kerana omega-3 merupakan sebahagian daripada membran sel dan mempengaruhi fungsi receptor cell (sel ransangan).
๐ŸŸ Omega-3 menyediakan titik permulaan untuk membina hormon dan mengawal penggumpalan darah, contraction and relaxation of atery wall.
๐ŸŸ Omega-3 ni sangat oenting untuk fungsi badan kita. TAPI badan kita tidak menghasilkan lemak ini. Kita hanya dapat omega-3 ni daripada makanan yang kita makan sahaja. Jadi cukup tak sebenarnya omega-3 ni dalam badan kita?
-Jika baca tentang minyak ikan ni di luar negara especially negara2 yang membangun, dorang sangat pentingkan minyak ikan sehingga terover consumed sebab semua study tentang omega-3 menunjukkan kebaikan kepada kesihatan terutamanya kepada jantung dan perkembangan otak.

Jom kita kenal apa itu EPA, DHA DAN ALA.

๐ŸฌEPA dan DHA ini kebanyakkanya adalah datang darioada ikan sehingga dikenali sebagai marine omega-3. Terlalu banyak research tentang minyak ikan ni. Sejak 50 tahun yang lepas lagi. TETAPI research tentang EPA dan DHA ni baru giat dilakukan sejak 15 tahun kebelakangan ini.

๐ŸฌSiapa yang perlukan EPA dan DHA ni?

1. Kanak-kanak - sangat memerlukan DHA untuk tumbesaran dan perkembangan otak. Central Nervous System (CNS) dan retina (mata) sangat memerlukan DHA ketika tumbesaran dalam rahim. Sebab itu ibu-ibu hamil sangat oenting ambil DHA daripada minyak ikan. Bukan waktu hamil sahaja tapi waktu menyusu pun perlu ambil minyak ikan ni. Sebab apa?? Sebab kanak-kanak masih memerlukan DHA sehingga mereka mula bersekolah. Nak anak anda bijak?? Perlu amalkan minyak ikan ni sejak kecil lagi ye..

Selepas umur 5 tahun, perkembangan otak dan CNS akan mula slow waktu ini badan mereka tidak memerlukan sangat DHA.

Waktu nilah waktu yang terbaik untuk kitabtingkatkan EPA dalam pemakanan anak-anak kita. EPA boleh membantu childhood behaviour dan academic performance seperti fokus dan mengurangkan agresif.

Untuk orang dewasa pulak, EPA sangat membantu untuk kesihatan mental termasuk depression dan dyslexia. Selain itu, EPA juga membantu melindungi genes dan kitaran sel. Jika EPA cukup, boleh mencegah daripada penyakit-penyakit kronik seperti sakit janting, masalah sendi dan tulang serta penyakit parkinson.

Bila kita makin tua, fungsi kognitif dan kemerosotan fungsi otak banyak berlaku seperti alzheimer dan dementia. Bila penyakit ini dah menyerang, struktur otak memang akan musnah. So, bagaimana nak bantu? Waktu ni DHA memainkan peranan semula. Bukan intuk menyembuhkan, tapi hanya untuk memberi sokongan. EPA juga membantu dalam mencegah daripada kehilangan lebih banyak brain tissue.

Ok..sekarang korang dah faham kan tentang omega-3,EPA dan DHA. Once kita dah faham tentang EPA dan DHA, kita akan faham kenapa penting sangat omega-3 ni kepada tubuh kita.



KENAPA PERLU PILIH OMEGA GUARD SHAKLEE??

๐ŸŸ Omega Guard shaklee mengandungi 7 jenis asid lemak iaitu EPA, DHA dan lima lagi asid lemak semulajadi.

๐ŸŸ Omega Guard shaklee sangat istimewa kerana:-
1. Proses Penylingan Molekul Berperingkat
๐Ÿ Menyingkirkan logam berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, PCB's dan banyak lagi.
๐Ÿ  proses ini juga membantu memekatkan dan menulenkan omega-3.
๐Ÿ  Mengurangkan bau dan rasa hanyir

2. Minyak ikan kecil dari laut dalam
๐Ÿ kenapa shaklee pilih ikan kecil laut dalam?- kerana laut dalam jauh dari pencemaran seperti kapal dan toksik.
๐Ÿ Kenapa ikan kecil?- kerana secara logiknyajika ikan besar maka semakin banyak kandungan toksik yang ada pada ikan tersebut.

3. Kualiti terjamin, minyak ikan bergred farmaseutikal.

4. Diiktiraf oleh Friends of The Sea.



5. Dan yang paling best tentang minyak ikan shaklee ialah omega guard mengandungi kandungan DHA dan EPA yang sangat tinggi dimana ianya sangat bagus untuk diri kita.


KEBAIKAN OMEGA GUARD SHAKLEE

๐Ÿ‹ Kesihatan Jantung
- Mengurangkan keradangan- keradangan boleh menyebabkan kerosakan saluran darah dan menyebabkan penyakit jantung.

- EPA dan DHA membantu dalam
    - Mengawal kolesterol dan tekanan darah
    - Improve peredaran darah
    - Maintain a healthy heart rhythm

๐Ÿ‹ Fungsi otak
- Otak kita terdiri daripada 60% lemak dan kebanyakkan sistem saraf adalah daripada lemak. Bahagian cerebral cortex mengandungi kebih kurang 20% DHA.

- EPA dan DHA membantu dalam
    - Transmission of information between nerves
    - Kesan positif terhadap mood, perlakuan, kognitif, memori dan pembelajaran
    - Slow down apa-apa penyakit berkaitan kerosakan otak seperti alzheimer dan dementia.

๐Ÿ‹ Kesihatan sendi dan tulang
- Membantu mengekalkan densiti mineral tulang
- Membantu pergerakkan sendi suoaya lebih fleksibel, kurangkan bengkak dan sakit.

๐Ÿ‹ kebaikan bagi ibu hamil dan menyusu
- Membantu dalam perkembangan otak anak-anak dan sistem imunisasi
- Membantu ibu berpantang untuk sentiasa positif
- Mengurangkan risiko elergik pada bayi.

SIAPA YANG PERLUKAN OMEGA GUARD?


Nak dapatkan minyak ikan yang terbaik di dunia ni??
Cepat hubungi anim @wassup@ telegram
0183735752
FACEBOOK: Faridah hanim



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..๐Ÿ˜ Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...