Jumaat, 27 April 2018

CARA BEBAS HUTANG MELALUI SPA TWB


Assalamualaikum semua..hai..bersua lagi kita kali ni ye..kali ni anim nak share dengan korang tips atau cara yang korang boleh gunakan untuk bebaskan diri korang daripada belenggu hutang yang sentiasa merungsingkan korang setiap hari.  Betul tak apa yang anim cakapkan ni?

HUTANG? Sentiasa membuatkan kita tak tentu arah kan?setiap hari sentiasa terlintas di fikiran kita...setiap saat kita akan terfikir bagaimana untuk melangsaikan semua hutang-hutang kita..serabut kan?

Anim percaya, di Malaysia ni sangat ramai yang berhutang. Berhutang untuk dapatkan rumah, untuk beli kereta dan yang paling kurang, lepasan graduan yang mempunyai hutang PTPTN.


Termasuklah anim yang banyak sangat hutang yang perlu dibayar. Dan hutang paling besar yang sentiasa 'menghantui' anim adalah PTPTN..๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญSetiap orang tak boleh lari daripada berhutang kan kerana kos sara hidup yang makin tinggi kini. Tapi kita mampu untuk cari jalan tambah pendapatan untuk bayar hutang.

Kenapa kita berhutang?? Antara sebab yang lazimnya adalah untuk memenuhi keperluan asas seperti keperluan memiliki tempat perlindungan iaitu rumah dan kenderaan. Kita juga berhutang untuk memenuhi kehendak dan kemahuan.

Walau apa juga sebabnya, hutang perlu di bayar dan dilangsaikan bagi memastikan kita tenang dan rekod kita bersih untuk mengelakkan kita dari muflis (bankrup).


Banyak LANGKAH dan CARA yang boleh bantu korang untuk bebas dari hutang sebenarnya. Meh anim kongsikan dengan korang...

Langkah-langkah untuk bebas dari hutang

๐Ÿ’ธPeriksa rekod perbelanjaan kita dari semua rekod seperti penyata bank, rekod buku cek, penyata kad kredit atau apa saja rekod yang kita ada. Dari situ kita akan tahu adakah perbelanjaan kita melebihi pendapatan atau tidak.

๐Ÿ’ธKirakan jumlah perbelanjaan dalam sebulan

๐Ÿ’ธ Tuliskan senarai hutang supaya kita lebih alert dengan hutang yang ada dan selalulah kemaskini senarai hutang kita.

๐Ÿ’ธ Buatkan senarai pembayaran minima contohnya berapa hutang yang paling minima yang perlu kita bayar dalam sebulan.

๐Ÿ’ธ Tengok baki hutang kita samada masih banyak atau ada yang masih tertunggak.

๐Ÿ’ธ Senaraikan hutang kita daripada yang sedikit hingga yang paling banyak. Contohnya:-
    - Hutang kad kredit RM3000
    - Hutang PTPTN RM 30,000
    - Hutang kereta RM 70,000
    - Hutang rumah RM 200,000



๐Ÿ’ธ Dari situ kita akan tahu mana hutang yang perlu dibayar terlebih dahulu.

๐Ÿ’ธMengikut pembacaan anim, cara bayar hutang yang selalu dipraktikkan ialah membayar hutang yang interest ratenya paling tinggi dulu. Contohnya hutang credit card  selalunya punyai peratus interest yang lebih tinggi. So, kena settlekan dulu sebelum car loan yang biasanya interest lebih rendah antara 3%-5% setahun.

๐Ÿ’ธ Jangan buat hutang baru kalau hutang lama masih banyak dan ada yang masih tertunggak. Ini akan menyebabkan kita terbeban.

๐Ÿ’ธ Guna duit BONUS tahunan untuk bayar hutang.

๐Ÿ’ธ Bayar hutang secara automatik contohnya melalui potongan bank supaya kita tak lupa untuk bayar hutang kita.

Ok..clear dengan langkah-langkah utama yang perlu korang buat untuk bayar hutang?? NEXT kita tengok apa cara2 untuk meneruskan langkah2 itu..

Ada banyak CARA  bagaimana untuk bebaskan diri kita dari hutang. Antaranya:-

๐ŸŽซSelagi mampu belilah secara tunai.
๐ŸŽซ Ubah tabiat berbelanja kita. Elakkan perbelanjaan perkara yang tidak penting. Berfikir sebelum berbelanja. Dari situ kita boleh mengawal perbelanjaan kita.
๐ŸŽซ Mulakan tabiat menyimpan walaupun dengan jumlah yang sedikit.
๐ŸŽซ Dan cara paling ramai buat sekarang ialah dengan cari PENDAPATAN KEDUA selain gaji bulanan yang kita perolehi. Bagaimana nak cari pendapatan kedua?

LIBATKAN DIRI ANDA DENGAN BISNES...
- Second income penting untuk backup income utama dan untuk tambah simpanan. Dari situ, duit gaji kita boleh guna untuk belanja harian dan duit bisnes sebagai simpanan dan untuk bayar hutang.

Nak buat bisnes apa??Meh anim tolong korang yang masih tercari2 bisnes yang boleh bantu korang untuk dapat income kepuk2 tapi hanya dengan modal yang minima.

Yesss..dengan hanya modal yang minima dan tanpa perlu tambah hutang dengan buat loan dengan bank korang mampu buat bisnes dan in shaa Allah boleh mendatangkan pulangan yang lumayan.

❤Bebas hutang melalui spa TWB.

Alhamdulillah, anim dipertemukan dengan bisnes yang mudah dan tidak memerlukan modal yang yang besar untuk anim tambah pendapatan bagi membolehkan anim bantu suami, keluarga dan bayar hutang-hutang anim.

Oleh sebab itu, anim nak bantu korang yang masih tercari-cari cara nak tambah income untuk bayar hutang tu, jom libatkan diri korang dengan bisnes yang happening, simple dan menguntungkan iaitu bisnes spa tanpa kedai (home & mobile spa) yang diasaskan oleh Puan Ainul Shahrazad.  Bisnes ini mudah dan less risk of bankcrupcy kerana tak perlu sewa kedai yang mahal-mahal ataupun hire staff. Dan yang paling best, korang boleh ada spa atas nama sendiri. Best sangat..๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜


Bisnes ini dikenali sebagai SPA WANITA kerana ianya melibatkan wanita kerana tujuan utama bisnes ini ditubuhkan adalah untuk membantu wanita-wanita di luar sana untuk tambah pendapatan dan mempunyai pendapatan sendiri disamping membantu semua wanita untuk tampil lebih cantik dan berkeyakinan. Bisnes ini telah menjadi trend dan mendapat permintaan yang tinggi kerana wanita zaman sekarang terlalu sibuk dan tiada masa untuk manjakan diri ke pusat rawatan kecantikkan (spa). Dengan adanya mobile spa ni, sedikit sebanyak dapat membantu dorang 'rewards' diri dan pada masa yang sama kita as beautician dapat "buat duit" dengan bisnes ni.

Bisnes spa tanpa kedai under TWB ini juga dikenali sebagai SPA SHAKLEE kerana dalam bisnes ni menggunakan ๐Ÿ’ฏ% barangan shaklee bermula dari cleanser, scrub, dan masker termasuklah pencuci untuk mencuci kelengkapan spa pun menggunakan produk dari shaklee. Eksklusif kan bisnes ni....๐Ÿ˜๐Ÿ˜ so, korang tak perlu rasa ragu-ragu untuk menjalankan bisnes ini kerana bisnes spa TWB  menggunakan produk yang berkualiti tinggi yang diformulasikan oleh saintis hebat peringkat antarabangsa, dijamin berkesan dan selamat. In shaa Allah..



SPA SHAKLEE ini juga dikenali SPA NATURAL kerana produk shaklee merupakan produk semulajadi dengan menggunakan bahan- bahan semulajadi, bebas bahan kimia, organik dan mesra alam. Tiada bahan- bahan yang dapat rosakkan kulit korang dan juga pelanggan spa korang jika menggunakan produk shaklee ni.

Di dalam bisnes ini, korang akan diajar pelbagai jenis rawatan untuk dimasukkan di dalam pakej spa korang untuk menarik lebih ramai pelanggan untuk mencuba servis dari spa korang. Dari situ, korang boleh menyediakan pelbagai pakej rawatan di mana menjanjikan pulangan yang lumayan jika pakej yang ditawarkan itu menarik. Antara pakej yang sering mendapat perhatian ramai ialah pakej sri pengantin iaitu SPA PENGANTIN. Berdasarkan pengalaman anim dan beautician lain TWB, SPA PENGANTIN memang akan menarik minat ramai pelanggan kerana kebiasaanya bakal pengantin ingin tampil segar dan cantik bila tiba hari bersejarah mereka. Dari situ, apabila korang menawarkan spa pengantin, korang dapat tarik ramai pelanggan dan pada masa yang sama dapat pulangan yang lebih lumayan dari pakej ini. Menarik kan..sambil cantikkan bakal pengantin, sambil dapat duit kepuk2.. Best sangat korang. Anda boleh baca jenis-jenis rawatan yang ditawarkan dalam pakej TWB Di sini

Pernah tak korang terbaca atau dengar 'perniagaan yang berkaitan wanita adalah perniagaan yang akan laku sepanjang zaman!!' Kerana wanita sukakan kecantikkan dan suka nampak cantik.


Wanita dan kecantikkan tidak dapat dipisahkan. DAN TWB projek berada dalam bidang kecantikkan!! See...banyak peluang yang korang akan dapat bila berada dalam bidang ni. Rebutlah peluang ini untuk membantu korang untuk menambah pendapatan dan secara tidak langsung dapat meyelesaikan masalah hutang yang korang alami.

Selain itu, dengan join bisnes spa tanpa kedai TWB ni juga korang akan dapat menjana pendapatan dari 5 penjuru. Lumayan sangat... So, takdelah korang mengharapkan satu jenis income sahaja bila berbisnes. Sebab tu lah anim cakap, bisnes spa TWB adalah sebuah bisnes yang menguntungkan dan menjanjikan pulangan yang lumayan.

Dan kalau korang nak tahu, anim juga adalah salah sorang beautician spa THE WALKING BEAUTY dan telah mendapat pulangan yang memberangsangkan hasil dari bisnes yang anim jalankan. Tanpa perlu bekerja 8 jam sehari, anim mampu untuk tambah pendapatan sampingan untuk membantu keluarga dan suami anim. Pada masa yang sama, mampu untuk bayar hutang yang sedia ada.

Ni lah anim. Orangnya cantik kan??๐Ÿ˜œ
Semua beautician TWB cantik2..
Nak cantik juga?joint la TWB..kami ajar korang untuk jadi sentiasa cantik๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Oleh sebab itu, anim galakkan korang untuk buat bisnes ni kerana bisnes ni boleh jadi 'tools' untuk korang 'merawat' masalah kewangan yang dihadapi. Inshaa Allah...



Kat bawah ni anim sertakan bukti-bukti yang TWB ni adalah bisnes yang memberikan pulangan yang lumayan dan mampu membantu korang yang nak joint tu buat duit kepuk2..selamat 'terbakor' ye..๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜œ






NAK BEBASKAN DIRI ANDA DARI HUTANG?? JOM LAH JOINT BISNES TWB (Spa tanpa Kedai).. Anda mampu mengubah masalah kewangan anda.๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช


KLIK SINI UNTUK JOINT & TAHU LEBIH LANJUT TENTANG TWB

Puan Faridah Hanim
Beautician The Walking Beauty
Pengasas Hanim Beauty House
0183735752

FACEBOOK: Faridah Hanim
Email: qaleesyaqaireen1517@gmail.com

"ore-ore kelate yang nak joint TWB boleh contact anim ye"

Kota Bharu
Ketereh
Kok lanas
Pulai Chondong
Kemubu
Pasir Mas

In shaa Allah anim boleh bantu..yang penting, RAJIN DAN BERSUNGGUH-SUNGGUH..












1 ulasan:

  1. ore kelate jo ko bule join? hihi. best entry kak. clean and clear gitu

    BalasPadam

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..๐Ÿ˜ Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...