Sabtu, 5 Oktober 2019

Kesihatan Saya Lebih baik Dengan Shaklee



Hai..Assalamualaikum semua..
Terima kasih Anim ucapkan kepada semua yang sudi singgah di blog Anim ni..
In shaa Allah, Anim akan sajikan anda dengan topik-topik yang menarik dan bermanfaat buat anda semua. 

Dalam entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda semua tentang Kelebihan Bisnes Shaklee dari segi kesihatan yang Anim dapat setelah mengenali Shaklee. Kalau diikutkan almost 7 tahun dah Anim mengenali Shaklee dan produknya..Anim mula mengenali produk shaklee bermula pada tahun 2013.

Anim masih ingat produk pertama yang Anim mula-mula beli dan guna pada masa tu adalah ALFALFA.. Why ALFALFA?? Sebab waktu tu Anim ada masalah keputihan yang agak teruk. So, bila dah beli dan guna secara konsisten, Alhamdulillah, masalah Anim tu beransur pulih..Anim rasa kagum sangat.. Sebab sebelum tu, Anim dah pernah makan jamu untuk ubati masalah tu..Tapi tak menjadi sangat. Tapi dengan international produk, ianya berkesan!

Dari situ, Anim mula buat research sikit-sikit tentang shaklee dan produknya yang lain. Rupanya banyak sebenarnya produk shaklee ni..Bukan sekadar Vitamin tapi lebih dari tu yang shaklee keluarkan.. Dan Anim rasa macam nak try semua produk shaklee waktu tu.😁

Selepas tu, Anim cuba GLA dari shaklee dan kesanya juga power. Waktu tu, Anim ada masalah period yang tidak teratur. Alhamdulillah selepas konsisten guna GLA, masalah period tak teratur Anim semakin ok..Period Anim dah jadi teratur dan yang paling best, period pain pun hilang. Waktu datang period, rasa macam biasa tanpa rasa sengal-sengal dan period pun pun semakin lancar. Bertambah yakin lah Anim dengan keberkesanan produk shaklee ni.

Sebenarnya, tujuan Anim mencuba Alfalfa dan GLA adalah untuk memperbaiki dalaman Anim ketika tu kerana Anim tengah berusaha untuk TTC(Try to concieve). Kalau orang yang tengah berusaha untuk hamil faham sangat lah dengan istilah ni..😉 Sebab waktu tu, almost 2 tahun Anim kahwin, tapi tak pernah sekali pun Anim berjaya hamil. Gugur pun tak pernah. Dari situ mula terdetik, 'mandulkah aku ni?😢

Dari situ, Anim mula buat research apa yang perlu Anim lakukan dalam proses TTC. 1st thing yang perlu dilakukan adalah perbaiki dalaman. Jika ada keputihan, selesaikan. Jika ada period tak teratur, cari solutionya.  Dan yang paling penting, jangan stress dan usaha sebaiknya. Dari situ, Anim mula usaha ubati masalah tersebut dengan produk shaklee dan Alhamdulillah Anim berjaya selesailan masalah tersebut. Bila keputihan dah makin ok, dan period pun dah teratur, usaha Anim untuk hamil menjadi semakin mudah. Dengan izin Allah, Anim berjaya hamil setelah 1 tahun 10 bulan berkahwin. Almost 2 tahun jugak lah kiranya..😂

Dalam proses TTC tu juga, Anim mencuba set kurus dari shaklee yang terdiri dari Alfalfa, Lecithin dan ESP waktu tu..Sebab Anim ada terbaca, untuk mudah hamil, kita perlu turunkan berat badan kita jika berat badan berlebihan. Waktu ni memang sedikit berisi lah berbanding sebelum kahwin. Biasalah.. Bahagia katakan..😝  Waktu tu apa yang disarankan, semua Anim cuba sebab nak sangat hamil. Siapa taknak anak kan.. Tambahan dengan mulut-mulut berbisa dan berpuaka yang mempersoalkan tentang anak ni membuatkan Anim dan suami sedikit stress la jugak waktu tu..heeee..Tapi Anim bersyukur. Allah gerakkan hati Anim dan suami untuk berusaha dengan menggunakan produk shaklee dan ternyata produk ni sememangnya terbukti membantu menyelesaikan masalah Anim dan suami.

Untuk suami pulak, dalam proses TTC tu, Anim bekalkan dia dengan set subur lelaki seperti Vitamin E, Coq dan Zink Complex waktu tu..Suami Anim apa lagi, guna dengan gembiranya lah sebab FREE kan..😜 Heehe..Gurau jer..Cuma Anim nak share, usaha untuk TTC ni bukan si isteri jer yang perlu berusaha. Si suami pun perlu bersama-sama memperbaiki dalaman mereka supaya jika ada masalah dapat diatasi.


Itulah perjalanan Anim bersama produk shaklee dalam usaha untuk TTC. Anim tak sangka, Anim berjaya untuk selesaikan masalah Anim dengan produk shaklee..Sesuai dengan trademarknya 'TERBUKTI BERKESAN".

Kisah Anim dengan shaklee tak berakhir disitu sahaja sebab Anim dah mula yakin dan percaya dengan keberkesanan produk dari shaklee ni. Waktu tu, Anim tak fikirkan pun lagi peluang yang lain bersama shaklee. Yang Anim tahu, Anim suka produk shaklee dan walaupun produknya sedikit mahal, tapi dengan keberkesanan dan terbukti selamat menjadikan Anim semakin jatuh cinta dengan produk shaklee ni.

Setelah berjaya hamil, Anim terus decide nak bekalkan anak dalam kandungan Anim dengan supplement terbaik dari shaklee ni untuk dia. Sebab bila Anim buat sedikit pembacaan mengatakan Set Hamil dari shaklee adalah terbaik. Anim apa lagi, terus beli dan gunakan sepanjang Anim hamil. Alhamdulillah, sepanjang Anim hamil, tiada masalah serius yang Anim hadapi dan perjalanan hamil anak pertama Anim sungguh mudah. Morning sickness pun tak begitu teruk, berat badan pun terkawal, masalah kencing manis tiada dan anak sulung Anim dilahirkan sihat, putih gebu dan tiada masalah kuning. Cuma sakit nak bersalin tu jer tak boleh nak dibantu dengan shaklee.. 😂 Itu kena hadapinya sendiri tanpa bantuan dari sesiapa kecuali Allah. Tapi Anim bersyukur Allah permudahkan perjalanan hamil anak pertama Anim dengan Shaklee. 😍

Selepas bersalin, Anim berpantang dengan Vitamin C shaklee sebab Vitamin C shaklee ni elok untuk mempercepatkan penyembuhan luka. Dan Alhamdulillah, berkesan. Anak Anim pun tak pernah demam sepanjang dia kecil dan kalau ada pun sekejap sangat demamnya.

Tapi, Anim tak guna set berpantang sepenuhnya dari shaklee waktu tu sebab tergoda dengan set berpantang dari produk lain..Tapi malangnya, anak Anim tak serasi dengan set berpantang yang Anim gunakan waktu tu. Bila Anim makan jer jamu dari produk teesebut, terus anak Anim alahan. Naik ruam seluruh tubuhnya. Biasalah kan..Kalau kita menyusu ni anak akan dapat kesanya juga sedikit sebanyak. Dari situ, Anim stop set berpantang tersebut dan tidak guanakan apa-apa produk dah waktu tu.

Masalah mula timbul bila tiba-tiba susu badan Anim mula drop. Anak Anim mula meragam sebab tak cukup susu waku tu. Anim mula lah rungsing tak tahu nak buat apa. Dah mengurut tapi susu tetap keluar sikit. Dan akhirnya, Anim jumpa solusinya dengan produk shaklee. ESP dan Alfalfa. The best combination untuk milkboaster! ALFALFA berfungsi untuk membantu menggalakkan pengeluaran susu dan ESP bertindak untuk membantu memekatkan susu. Hasilnya, susu badan Anim sangat meriah waktu tu dan anak Anim pulak, of course bam bam sangat waktu tu..Happy sangat Anim rasa waktu tu..Sekali lagi Allah tunjukkan keberkesanan produk shaklee untuk membantu masalah Anim..Syukur.


Ni anak sulung Anim..Waktu ni kalau tak silap Anim dia berusia setahun lebih rasanya..Memang tembam sangat.❤


Dari situ, Anim terus setia bersama shaklee sehingga ke hari ini. Produk shaklee sentiasa menjadi pilihan No.1 Anim walaupun pelbagai produk berada dipasaran sekarang. Walaupun kekadang goyah dan tergoda juga menggunakan produk lain, tapi hasilnya tak seperti Anim dapat dari produk shaklee.

Sepanjang mengenali Shaklee, Alhamdulillah kesihatan Anim sekeluarga lebih baik. Untuk anak-anak Anim bekalkan dengan Set kanak-kanak dari shaklee seperti Mealshake, Vitalea kids dan juga Vitamin C Chewable bagi memastikan kesihatan mereka sentiasa terbaik. Dan Alhamdulillah, anak-anak Anim susah sangat nak demam atau jatuh sakit. Ya Allah bersyukurnya.. Walaupun tak secara konsisten tapi syukur mereka masih dapat kesanya.


Untuk Anim dan suami pulak, stok Ostemetrix dan Vitamin C shaklee sentiasa ada. Ostemetrix ni memang 'best Friend' Anim dan suami sebab banyak membantu melegakan lenguh-lenguh badan, tidur lebih berkualiti, dan pembuangan pun menjadi lancar. Kalau tak, sebelum Anim kenal Ostemetrix, Anim ni  boleh digelar 'ratu sembelit'😂 Kalau membuang jer mesti akan sembelit. Tapi lepas consume Ostemetrix, masalah tu dah lama hilang. Anim pun dah lupa 'keperitan' menangis dalam tandas tu. Kalau boleh taknak ingat pun sebab sengsara sangat masalah sembelit ni.

Suami Anim pulak in love sangat dengan Vitamin C shaklee sebab katanya kulitnya makin elok dan moist jer bila consume Vitamin C Shaklee. Tengok..lelaki pun jaga muka tau..😆 Yang sebenarnya, Vitamin C ni membantu kuatkan antibodi kita. Thats why, selau ada dalam stok. Tapi produk shaklee ni banyak kelebihanya untuk setiap product yang mereka keuarkan. Thats why, kalau guna banyak sangat benefits yang kita akan dapat dari satu-satu produk tu. Best kan.

Selain tu, Anim pernah consume Omega, minyak ikan terbaik dari shaklee. Suami Anim pulak suka Lecithin sebab dia nak turunkan paras kolesterol dalam badanya. Jika bulan puasa, kami suami isteri akan sediakan bekalan minuman Performance Drink untuk digunakan sepanjang bulan Ramadhan bagi membantu kami untuk lebih bertenaga. Selain itu, Anim pernah guna Vivix dan ternyata Vivix is the best untuk membantu membekalkan tenaga. Dan yang latest, Anim pernah guna DTX Complex (Bertindak untuk detox hati) dalam program #JomDetox anjuran #TeamJutawan untuk 1 sesi(17 hari) dan Anim berjaya buang 5kg dari berat badan Anim. Memang terbaiklah kesan yang Anim dapat dari semua produk yang Anim pernah guna ni.

Untuk set penjagaan muka, kalau dulu shaklee keluarkan Set Nutriwhite sebagai rangkaian skincare mereka. Tapi honestly, Anim tak pernah guna set tu. Tapi, Allah gerakkan hati Anim untuk cuba Set #YouthSkincare, skincare terbaru dari shaklee yang mula memasuki pasaran Malaysia tahun lepas. Dengan kajian selama 8 tahun yang dijalankan oleh shaklee dan bebas dari 2500 bahan kimia memang tiada tandingan lah dengan produk lain. Apa lagi, terus cuba dan kesannya MasyaAllah best giler! Kulit muka Anim yang kusam, kering dan banyak biji-biji kecil dimuka hilang! Kulit muka Anim jadi sangat lembut, makin glowing dan bebas dari masalah biji-biji kecil tersebut. In love sangat Anim dengan rangkaian #YouthSkincare. Memang tak cari lain dah..😍

Itulah serba sedikit perkongsian pengalaman Anim bersama Shaklee dan rangkaian produknya. Shaklee sememangnya sebuah company pengeluar supplement yang amat mementingkan kualiti dalam pengeluaran produk mereka. Mereka sanggup spend duit berjuta-juta dalam menjalankan ujian klinikal terhadap produk yang mereka keluarkan bagi memastikan kualiti mengikut standart yang telah ditetapkan. Setiap produk yang mereka keluarkan mempunyai ujian klinikal bagi menjamin keberkesanan, keselamatan dan semulajadi produk itu. Memang tiada keraguanlah jika menggunakan produk dari shaklee ni.

Disini, Anim boleh ringkaskan bahawa, kesihatan Anim sekeluarga lebih baik dengan shaklee. Banyak kesan positif yang Anim dapat hasil pengunaan produk shaklee. Jika nak di ceritakan semuanya dalam satu entri mungkin anda akan letih untuk membacanya..😂 In Shaa Allah, dalam entri yang lain Anim akan kongsikan pula tentang keistimewaan shaklee secara details dengan anda. Stay tuned..😁

TQ kerana sudi luangkan masa untuk membaca perkongsian Anim kali ni..Anim berharap perkongsian ni sedikit sebanyak dapat memberi manfaat buat anda semua.

Jika ada sebarang persoalan, pertanyaan atau ingin mencuba produk dari shaklee dengan full guide, jangan malu untuk terus hubungi Anim. In shaa Allah, dengan pengalaman Anim hampir 7 tahun bersama shaklee Anim mampu untuk bantu anda.

Faridah Hanim Binti Mohd Yusoff

011-10973735

YoUr Trusted Independence Diatributor

Shaklee By Anim
Shaklee Kelantan

Team SOuL
Team Jutawan

















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 5Kg dalam masa 17 hari sahaja!

Hai..Assalamualaikum semua..😁 Bertemu lagi kita dalam entri Anim kali ni.. Untuk entri Anim kali ni Anim nak share dengan anda...