Halaman

Jumaat, 22 Mac 2019

Kisah Puan Shamira - Wanita yang Berjaya peroleh pendapatan 4-5 angka dengan Bisnes Mobile Spa TWB



Jana pendapatan mudah RM3000 sebulan
hanya dengan Bisnes Mobile Spa TWB


Puan Shamira bersama uplinenya..😁

Kali ni Anim nak kongsikan kisah tentang Puan Shamira wanita cekal dan hebat yang telah berjaya buktikan Bisnes Mobile Spa banyak membantu beliau menjana pendapatan yang lumayan. Selain itu, dengan bisnes ni, dia mampu untuk survive menghadapi setiap ujian yang datang.

Jom kita ikuti kisah kejayaan Puan Shamira bersama Bisnes Mobile Spa TWB

Nama saya Shamira Binti Mohd Nasir. Berumur 25 tahun (muda lagi uols😁) dan berasal dari negeri Jelapang Padi, Kedah Darul Aman dan sudah berkahwin.

Siapa saya sebelum join TWB?
Saya hanyalah seorang suri rumah sepenuh masa disebabkan suami saya tak izinkan saya bekerja.  Sebelum berkahwin, saya pernah buat pelbagai pekerjaan dan pekerjaan saya adalah operator pengeluaran di sebuah kilang di Hitech, Kulim, Kedah.

Bila saya join TWB???
Almost setahun. Saya mula join TWB dan training TWB pada 25 March 2018. Ketika saya buat keputusan untuk join TWB, saya langsung tak mempunyai modal walaupun RM100. Lebih apatah lagi.Sedih sangat bila diingatkan balik..😭😭😭

Berserah sepenuhnya kepada Allah
Dalam keadaan tidak mempunyai sebarang modal, saat itulah saya betul-betul berserah dan bergantung sepenuhnya kepada Allah dan yakin 100% bahawa Allah akan bantu saya. (Begitu tinggi kebergantungan saya kepada Allah saat itu). Setiap hari saya positifkan diri dengan dengan ayat "Antara tanda Allah nak beri sesuatu pada hambanya adalah dengan gerakkan bibir kita untuk meminta".

Dan.....

Bayangkan lagi 5 hari nak training dalam tangan saya masih kosong dan bermacam-macam bermain difikuran saya ketika itu. Tetapi....

Allah terlalu baik dengan saya. Dalam keadaan saya serabut Allah hantar seseorang untuk bantu saya. Dia bukan sesiapa jauh sekali keluarga ataupun adik beradik.Kami tidak ada pertalian darah langsung!

Dari Kedah untuk ke Bangi saya pergi sorang-sorang tau(betapa saya ingin ubah hidup saya ni) Ketika itu, saya rasa jauh dan lama sangat perjalanan tu. Padahal 4 jam jer pun naik ETS😝

Alhamdulillah..Saya berjaya habiskan training di Bangi dan pulang ke Kedah. 

Dugaan muncul....
Setiap  hambanya, Allah akan uji dengan ujian yang berbeza untuk melihat betapa kuatnya dan bagaimana penerimaan ujian itu oleh hambanya. Begitu juga saya tidak terkecuali dari ujian itu. Ketika itulah saya merasakan " TWB lah Penyelamat Keluarga saya"

Kenapa saya merasakan begitu? TWB ni bomba ke?😉 Mesti korang tertanya-tanyakan??? Hehehe..Jom saya kongsikan bagaiamana TWB membantu saya ketika saya memerlukan...

Nak dijadikan cerita seminggu selepas puasa (Bulan Ramadhan) tahun lepas suami saya berhenti kerja, atas sebab yang dia sendiri tak boleh tanggung lagi..

Walaupun ketika itu, gaji suami merupakan pendapatan utama keluarga kami, tetapi dengan izin Allah Alhamdulillah walaupun tanpa gaji utama kami masih mampu survive.

Macam mana kami survive?

TWB lah banyak membantu kami ketika itu. Bila kita ada ilmu dan skill, percayalah senang giler nak buat duit. Kalau korang nak tahu , ketika saya diuji tu, saya masih baru dalam bisnes ni. Tapi, Alhamdulillah saya boleh survive. Sebab tu saya cakap, SENANG GILER BUAT DUIT DENGAN MOBILE SPA TWB NI!

Walaupun ada ketikanya rasa susah tapi banyak sangat hikmah yang Allah kurniakan disebalik ujian yang saya hadapi antaranya nikmat kebebasan masa dan kewangan.

Pesan saya, BERTANGGUH dan TAKUT adalah dua ciri yabg akan menjerumuskan kita kepada penyesalan yang tak sudah.

Hidup dalam penangguhan ibarat ' Menunggu Kucing Bertanduk' Tak tahu bila akan berjaya. Masa terbuang dan tiada pencapaian yang kuta dapat. Statik! Tidak akan ubah apa-apa.

Terlalu banyak berfikir juga kan bantutkan usaha kita untuk berubah dan berjaya. Nak Berjaya?Redah sahaja! 

Yakinlah, kita ada ALLAH. Doa adalah senjata paling kuat buat kita. Angkat tangan dan berdoalah..Mintalah apa yang kita nak..Pasti Allah akan makbulkan. Allah pasti akan bantu kita..❤

 Puan Shamira..Cantik orangnya..😁

Cekal kan Puan Shamira ni..Walaupun pelbagai dugaan dan ujian yang terpaksa dihadapinya, dia sentiasa terimanya dengan hati yang terbuka. Dia juga sentiasa berusaha untuk cari jalan untuk majukan dirinya dan tak duduk diam dan hanya berserah. Itulah ciri-ciri orang akan berjaya dan sentiasa akan berjaya. 

Itulah nilai yang korang akan dapat bila join TWB. Dalam TWB, Kami bukan sekadar memngajar korang ilmu bisnes, tapi pelbagai ilmu lain termasuk ilmu kerohanian.
That The Beauty of TWB

Terinspirasi dengan kisah Puan Shamira? Nak jadi wanita hebat dan banggakan suami dan bantu keluarga? Jom lah mulakan langkah pertama hari ni dengan jiin TWB
Anda juga boleh jadi hebat dan berjaya.In shaa Allah..
Kami bantu korang sampai berjaya.


Hubungi Anim untuk tahu lebih lanjut tentang TWB:-

Puan Faridah Hanim Binti Mohd Yusoff
Alumni TWB
Pengasas Hanim Beauty Spa
011-10973735

Facebook: Faridah Hanim
FB Page: Hanim Beauty Spa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan