Halaman

Selasa, 24 April 2018

ESP Shaklee minuman lazat yang kaya dengan Kalsium dan Protin.



Assalamulaikum...hai semua..Dalam entri kali ni anim nak cerita tentang minuman lazat dan berkhasiat iaitu ESP.

Bagi korang yang baru nak mengenali apa itu ESP meh anim kongsikan serba sedikit tentang minuman yang famous ni..semua orang sukakan produk shaklee ni..sebab tu ESP termasuk dalam antara 10 jualan terbaik produk shaklee.

APA ITU ESP??

ESP atau nama panjangnya Energizing Soy Protein merupakan makanan tambahan protin berasaskan tumbuhan iaitu kacang soya. Ia adalah protin soya yang berkualiti tinggi. ESP mempunyai kandungan protin soya yang berkualiti tinggi dan ianya soya Non-GMO. Non-GMO ini maksudnya ia tidak diubah suai secara genetik. Penghasilan serbuk soya dipantau rapi dari proses menanam sehinggalah pemprosesanya.

ESP mengandungi 22 jenis asid amino dan ianya adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yqng tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

Satu hidangan ESP bersamaan
2x ganda ➡Daging
4x ganda ➡Telur
4x ganda ➡susu

ESP juga
πŸ€Rendah lemak
πŸ€Tiada kolesterol
πŸ€Tiada asid urik
Dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


MENGAPA KITA PERLUKAN ESP?

25% dari tubuh kita terbina dari PROTIN. Sebelum itu mari kita fahamkan dulu binaan asas badan kita. Imagine kalau rumah binaan asanya adalah batu bata kan? Kalau badan kita, binaan asasnya adalah dari berjuta-juta sel


Dari sel akan membentuk tisu. Dari tisu akan membentuk organ. Dari organ akan membentuk sistem dan dari sistem akan membentuk organisma hidup iaitu kita lah.πŸ˜‰

SEL ➡ TISU ➡ ORGAN ➡ SISTEM ➡ KITA (Organisma hidup)


Kita (organisma hidup) yang Allah ciptakan dengan berjuta-juta binaan asas iaitu sel. Oleh itu, PROTIN adalah bahan utama untuk membentuk sel. Otot2, kulit dan kuku kita semua bermula dengan PROTIN.

Protin adalah 'makanan' utama bagi sel tubuh badan kita.sel2 yang sihat akan dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat dan cergas. Oleh itu badan kita memang SANGAT memerlukan PROTIN yang berkualiti.

Bukankah dah cukup protin yang ada dalam makanan yang kita makan tiap2 hari? Ya..memang makanan yang kita makan secara harian juga mengandungi protin seperti ayam, daging ikan dan kekacang..TETAPI....

Tahukah anda??
PROTIN amat mudah termusnah pada suhu yang tinggi. Contohnya proses memasak.

Jadi berapa banyak ayam,ikan dan daging yang perlu kita makan bagi melengkapkan jumlah protin harian kita?? Of course akan ada kesan sampingan yang kita akan dapat jika terlebih ambil. Contohnya kenaikan berat badan, kolesterol tinggi, kencing manis, darah tinggi dan banyak lagi.masalah lain yang akan muncul.

Oleh itu,ESP shaklee adalah merupakan minuman/makanan yang paling sesuai diambil untuk membekalkan PROTIN yang cukup untuk tubuh badan kita.

AKIBAT KEKURANGAN PROTIN

Banyak kesan buruk jika kita kekurangan protin dalam badan antaranya:-

🌱 rasa lemah, lesu, dan tidak bermaya
🌱 menyebabkan kolesterol tinggi, tekanan darah jadi rendah dan pening
🌱 menyebabkan ulser perut dan usus
🌱 luka lambat sembuh dan akan menyebabkan parut
🌱 menganggu penglihatan dan lama kelamaan akan menjadi kabur
🌱 antibodi jadi tak kuat. Jadi badan tak noleh mak lawan penyakit akibat kurang ketahanan badan
🌱 Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
🌱 kulit wajah jadi kusam dan penuh dengan tompokan bekas jerawat yang hitam
🌱 rambut gugur dan kuku rapuh

KEBAIKAN DAN MANFAAT ESP SHAKLEE

🌼 Untuk wanita yang ingin hamil- ESP memulih dan memelihara rahim supaya kebih kuat.

🌼 Untuk wanita yang sedang hamil- ESP kuatkan rahim dan membantu pembentukkan otot bayi. Protin sangat bagus untuk tumbesaran bayi dalam kandungan.

🌼 Untuk wanita yang menyusu- ESP bantu memperbanyakkan pengeluaran susu dan menjadikan susu penuh nutrisi dan berkhasiat.

🌼 Untuk mereka yang ingin stabilkan hormon- ESP mengandungi soya yang kaya dengan isoflavon. So, ESP dapat membantu memulihkan hormon wanita, keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.

🌼 Untuk mereka yang ingin kurus- ESP membuatkan kita rasa kenyang dengan lebih lama. Daribsitu dapat mengawal nafsu makan.

🌼 Untuk mereka yang ingin kekal sihat- ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrien dalam badan kita. Bila semua nutrien yang diperlukan mencukupi, badan kita akan kekal sihat dan bertenaga. In shaa Allah.

🌼 Untuk mereka yang ingin cantik- ESP membantu kulit jadi lebih anjal, gebu, dan lebih cerah. Dari situ menjadikan kita nampak cantik dan berseri.

🌼 untuk mereka yang berpuasa- ESP membekalkan tenaga yang lebih lama dan akan menjadikan kita cergas dan mengelakkan kita dari rasa kemah dan lesu etika berpuasa sepanjang hari. In shaa Allah.

SIAPA YANG PERLUKAN ESP?


GOLONGAN YANG TIDAK BOLEH MINUM ESP

❌ Pesakit buah pinggang
- Pesakit buah pinggang selalunya mengalami masalah untuk menapis protin dan cecair dalam tubuh. Pengambilan ESP  yang berprotin tinggi dikhuatiri boleh menjejaskan fungsi buah pinggang pesakit yang telah rosak. Golongan ini hanya boleh menerima protin dalam jumlah yang sedikit.

❌ Pesakit Hipotiriod
- Pesakit hipotiriod adalah mereka yang mengalami masalah kekurangan hormon tiriod. ESP selalunya dicadangkan untuk mereka yang mempunyai masalah hipertiriod atau terlebih hormon tiriod. Bagi mereka yang kekurangan hormon tiriod, ia akan merendahkan lagi pengeluaran hormon tiriod yang menyebabkan ianya kurang sesuai bagi pesakit hipotiriod yangbdah sedia kekurangan hormon tiriod.

❌Kanak-kanak bawah 1 tahun
- Bukan saja ESP, bahkan kanak-kanak bawah 1 tahun tidak dibenarkan mengambil sebarang supplement shaklee. Pada usia ini, susu yang terbaik buat mereka adalah susu ibu sepenuhnya.

Ok..JOM KITA LAYAN TESTIMONI MEREKA YANG MENGGUNAKAN ESP...





NAK MERASA DAN MENDAPAT KESAN MACAM MEREKA?
Jom cepat dapatkan ESP hari ini.

Hubungi anim di talian 0183735752
Facebook: Faridah Hanim





Tiada ulasan:

Catat Komen